tiistai 11. helmikuuta 2014

Terveisin Purre



Tässä olen lähdössä uimahalliin aamulla. Pöllin isoveljeni Pötin pipon, enkä halunnut pukea haalaria, vaan takin. Äiti suostui ja totesi, että ei kai mun kylmä ehdi tulla, kun mennään vaan suoraan autoon. Kun äiti meni viemään roskapussin, heittäydyin samantien lumikinokseen istumaan - collegehousuissa. Pylly ei kastunut, koska oli kalsarti ja sukkikset, mutta äiti veti kilarit. Hän myös epäili, että menin lumikasan takaosaan peittääkseni sen, että syön lunta. En varsinaisesti syönyt, vaikka tämä kuvamateriaali saattaa vaikuttaa siltä. Oikeasti piilotin kinokseen vessasta ottamani pumpulipuikon, se on lumimato nimeltään. Hain sen takaisin, kun tultiin kotiin. Nyt se on kuivumassa. Lumimadolta irtosi toinen pää, kun se oli kinoksessa niin kauan. Ehkä se viihtyy sisällä paremmin. Se on mun uusin ystävä. 


Tänään meillä oli nepalilaista katkarapusössöä ruokana. Tykkäsin siitä, koska rakastan rapuja! Äiti laittoi mun annokseen ekstrapaljon niitä. Kiukuttelin uimahallissa, kun piti lähteä kotiin, mutta lepyin, koska äidillä oli pillimehu eväänä. Nyt menen isoveljien kanssa trampalle. Illalla katson Maija Mehiläistä Netflixistä ja syön kaurakeksejä. Ihana tuoksu jo leijailee keittiöstä. "Juomaksi" otan pelkkiä jääpaloja muovimukiin. Imeskelen niitä ja juon vettä sitä mukaa kun ne sulaa. Se on mun uusin keksintö. Moi!


2 kommenttia:

  1. Purre on paras, voisiko hänestä tulla vakituinen vieraileva kirjoittaja tänne ;-D Ja Pötistä myös, tietty.
    Kysyin Purrelta kaupassa, että oletko sä söpöliini, niin hän vastasi en minä oon pöpöliini. Että pöpöliinille terkut! Ja kuinka kustannuspoliittisesti tehokas leikkikalu tuo lumimato. Annan sille ensi jouluna 100kpleen pakkauksen :-D

    Terkkusin

    Eija

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jaa-a, pannaan vieralevat kirjoittajat vielä harkintaan :-) Lumimato on muuten vieläkin tallessa, mikä on neliöt ja tavaramäärä huomioonottaen aivan uskomatonta :)

      Poista