torstai 13. helmikuuta 2014

Simpukat


Ihmeellistä. Olen ensimmäistä kertaa elämässäni ihastunut simpukoihin. Äidillä oli aikanaan lapsuudenkotini kylppärissä kippo, jossa oli perhelomilla ulkomailta kerättyjä kiviä ja simpukoita. Se oli ihanan näköinen kylpyammeen reunalla. Haaveilen jostain simpukkajutusta Rauhalaan, mutta olen jotenkin ristiriitaisissa fiiliksissä. Kuuluvatko simpukat koristeinakin vain merelliseen ympäristöön? Meiltä on tuonne Hvitträskillekin sen verran matkaa, että asutaan ihan tukevasti kuivalla maalla. Ehkä sijoitan simpukkahässäkkäni veskiin tai kylppäriin, kuten äiti. Tai sitten unohdan tämän rajoittuneen ajattelun, ja pasautan kunnon systeemit ruokapöydän koristeeksi. Minulla olisi simpukoille kyllä kiva astia, itse tuotteet vain puuttuu. Voi, kuinka niistä tuleekin kesäinen fiilis. Haluaisin tuollaisia valkoisia miljoona kappaletta, niin ja auringon kaupan päälle.




Kaikk kuvat Pinterestistä


1 kommentti:

  1. Ymmärrän tuskailusi, mutta mun mielestä simpukat on kyllä tosi ok. Se on jo vähän toinen juttu, kun jengi ripustelee pelasturenkaita ja muuta tosi merihenkistä sisustusta jossain Espoon keskuksessa. Itsekin olen tehnyt kevättä simpukoilla, nehän on sitä paitsi tosi in nyt, vaikka se niin ysäriltä kuulostaa.

    VastaaPoista