sunnuntai 5. tammikuuta 2014

Mä toin omat kamat ja vauvan Kallen

Joululoman loppuosa on vietetty sitkeästi kentänlaidalla poikien futispeleissä. Himppu haluaa aina lähteä mukaan, mutta tylsistyy kuoliaaksi kymmenessä minuutissa. Varsinkin, jos ei ole kunnon eväitä. Joten olen siis alkanut satsata monipuoliseen muonitukseen. Olennaisinta on vaihtoehtojen määrä. Tänään pakkasin mehun ja leipien lisäksi, keksiä, miniporkkanoita, eilen tekemiäni lihapullia, juustokuutioita, kurkkutikkuja, rusinoita ja mandariiniviipaleita. Varauduin reissuun myös ottamalla mukaan leluja ja kirjoja. Himppu pakkasi huolellisesti valitsemansa tavarat, mutta autossa hän yhtäkkiä totesi. "Tuli väärä Kalle." Jotkut teistä, ehkä muistavat, että pojilla on molemmilla samalaisen pandat, kirjoitin niistä täällä. En tajua miten he tunnistavat ne. No asia jäi Himppua kuitenkin sen verran vaivaamaan, että kun hän esitteli paikalla olleille pelaajille tuomisiaan hän totesi: "Mä toin omat kamat ja vauvan Kallen." Niin kummallinen pieni ihminen.






Muutoin olen puuhastellut kierrätyksen parissa. Olen myynyt Purren yhdistelmävaunut uuteen kotiin ja muutenkin kaupannut pois vaatteet, jotka eivät hänelle enää mahdu. Koen selvää ahdistusta, viimeinen vauva ja sen pienet vaatteet. En kestä. Vielä enemmän ahdistaa kuitenkin kaapit, joihin ei mahdu mitään. Joten suunta on oikea! Olen jo alkanut etsia Purrukalle keväthaalaria ja Himpulle kevättakkia. Tänään ostin tulppaaneja. Jos laitan silmät kiinni, voidaanko siirtyä suoraan pääsiäiseen?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti